
Skotnice: Participace v malé obci aneb Nezapomínejme ani na naše nejmenší 
Skotnice aktivně zapojuje všechny generace a nezapomíná ani na tu nejmladší. Děti se podílí na plánování v obci, jsou informovány srozumitelně a přiměřeně jejich věku, učí se komunikovat a podílet se na rozhodování.
Základní informace
Název obce/města/regionu: | Skotnice |
---|---|
Kontakt: | Mužná Anna |
Organizace: | Obec Skotnice |
E-mail: | starostka@skotnice.cz |
Telefon: | +420724180672 |
Téma: | Komunikace mezi veřejnou správou, občany a dalšími subjekty, participace |
Popis a výstupy |
|
Co bylo cílem? Co byly hlavní výstupy? Jaký byl průběh / kroky realizace? | <p>Obec Skotnice do plánování a rozhodování aktivně zapojuje všechny věkové kategorie svých obyvatel, nevynechává ale ani nejmladší generaci. Aktivně spolupracuje s mateřskou školou, připravuje řadu plánovacích setkání, děti jsou informovány srozumitelně a přiměřeně věku. Snahou je podpořit jejich komunikačních dovedností a naučit se podílet na rozvoji obce. K akcím a aktivitám, které jsou v obci plánovány (veřejné prostranství, autobusové zastávky, akce ad.) je během celého roku připravena řada dotazníků či anket, jsou pořádány diskuze, výtvarné návrhy - a teprve na těchto základech vznikají a jsou dopracovávány konkrétní projekty - DETAILNĚJI VIZ PŘILOŽENÁ PREZENTACE</p> |
---|---|
Navazuje Váše aktivita/projekt na nějaký politicko-strategický dokument? | Program rozvoje obce Skotnice na období 2021-2027, B.2/6 Komunitní život v obci, opatření č. 6.1 Rozšiřování a modernizace informačních zdrojů a médií pro komunikaci s občany s cílem co nejšišího zapojení obyvatel do věcí veřejných. |
Vznikly konkrétní dokumenty (publikace, videozáznamy, metodiky.. )? | ANO - dotazníky, ankety, záznamy z diskuzních debat dětí, výtvarné náměty na vybavení dětských koutků a hřišť. |
Začátek aktivity: | 01.01.2020 |
Příloha | |
Rozpočet |
|
Jaké byly finanční náklady na realizaci aktivity? | [tis. Kč] Nespecifikováno, průběžně hrazeno z rozpočtu obce v rámci činnosti místní správy. |
Jak byla aktivita financována? | Z rozpočtu obce, následné projekty "vzešlé" z participačních aktivit dětí a mládeže spolufinancovány z dotačních programů MMR, MSK a republikových nadací. |
Rizika, překážky a pozitivní okamžiky v procesu realizace |
|
Jaké byly silné stránky Vaší aktivity/projektu při jeho realizaci? | Děti mnohdy vidí to, co dospělému uniká a dokáží pro aktivity a změny nadchnout i rodiče a prarodiče - přidaná hodnota zlepšení mezigeneračních vztahů a spolupráce. |
Jaké byly slabé stránky Vaší aktivity/projektu při jeho realizaci? | Omezení aktivit v době pandemie. |
Setkali jste se při realizaci aktivit/projektu s událostí, která je/ho zásadně ovlivnila? | Příjemné postřehy: I úplně nejmenší dovedou vystihnout problém a vyjádřit potřebu: Reakce dětí v mateřské škole v rámci diskuze se členy samosprávy "Na zahradu svítí málo sluníčka" - prořezali jsme větve stromů, "Chceme svačit na zahradě, když je pěkné počasí" - postavili jsme zahradní posezení a domečky. Přesně vystihnou i obecný problém: "Na procházce nás někdy obtěžují pobíhající pejsci a jezdí rychle auta". |
Monitorování a evaluace |
|
Příloha: | |
Plánujete aktivitu/projekt dále rozvíjet/udržovat? | Aktivitu plánujeme pro její pozitivní přínosy i nadále rozvíjet. Získané informace, náměty a připomínky z dotazníkových šetření, osobních rozhovorů, besed, plánovacích setkání, veřejných fór apod. budeme i nadále využívat pro plánovací a rozhodovací procesy. Pro zkvalitnění vzájemné komunikace hledáme další formy a prostředky, zejména ve vztahu k nejmladší generaci. |
Aktéři |
|
Název: | Obec Skotnice , zastoupená starostkou Mgr. Annou Mužnou |
IČO nebo jiný registrační údaj: | 00600806 |
Adresa: | Skotnice 24, 742 58 |
Web: | http://www.skotnice.cz |
Další aktéři |
|
Název: | Spolek Skrojek, z.s. |
IČO nebo jiný registrační údaj: | 038388951 |
Adresa: | Skotnice 163 |
Web: | http://www.skrojek.cz |
Název: | Mateřská škola Skotnice, p.o. |
IČO nebo jiný registrační údaj: | 70999406 |
Adresa: | Skotnice 176, 74258 |
Web: | http://www.msskotnice.cz |